TÜRKİYE-FRANSA İLİŞKİLERİ UZMANLIĞI
Sanayi & Ticari Yatırım Danışmanlık Hizmetleri

Rekabetçi ve Küreselleşen Ülke

Fransa'yı seçmiş olan uluslararası firmalar birçok avantajdan yararlanıyor: Avrupa'nın kalbinde stratejik bir pozisyon, 65 milyon tüketicinin bulunduğu bir pazar, 2012 yılında Fransa, 2,033 milyar € GSYİH ile dünyada ABD, Almanya'dan sonra Avrupa'nın ikinci en büyük tüketici pazarı ve beşinci büyük ekonomisi oldu.

2010 yılında dünyanın dördüncü en büyük Doğrudan Yabancı Yatırım çeken ülkesi Fransa dünyanın önde gelen turizm merkezi olup, 2010 yılında 34 milyar ABD $ yabancı yatırım çekerek 4.sırada idi.

DYY akışlarında dünya çapında bir düşüş yaşanırken, IFA ve Fransa'nın bölgesel kalkınma ajansları, 2010 yılında 782 yeni istihdam yaratacak yabancı yatırım projeleri ile 2009 yılına göre (639 proje) % 22.4 artış kaydetti. Bu yeni yatırımlar tarafından sağlanan iş sayısı yaklaşık 32.000 oldu.

Dünya Ekonomisinde Önde Gelen Bir Oyuncu

Fransa dünya ekonomisinde lider bir oyuncu. Uluslararası Para Fonu (Dünya Ekonomik Görünümü Veri Tabanı, Nisan 2011) göre, Fransız ekonomisi dünyanın beşinci en büyük ve Avrupa'nın ikinci en büyüğüdür. Fransa'nın önde gelen sanayi devleri tüm dünyada güçlü bir pozisyona sahip: dünyanın en büyük 200 şirketi arasında, 35i Fransız, 34ü Alman ve 30u İngiliz şirket mevcut.

Fransa uzun yıllardır yatırıma açık bir ülke olmuştur: iki milyondan fazla kişiye istihdam sağlayan 20.000 'den fazla yabancı şirket ile ekonomiye önemli katkıda bulunuyor. Bu yabancı şirketler Fransa'nın kurumsal Ar-Ge'sinin % 22sini ve tüm Fransız ihracatının üçte birine eşittir.

Fransa'nın bir diğer artısı uluslararası etkinlikler ve yabancı öğrenci sayısındadır. Viyana ve Barselona'dan sonra, Paris dünyanın en fazla uluslararası konferansına misafirlik yapan şehirdir. Her yıl Fransız üniversiteleri 285.000 yabancı öğrenci alarak, Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya ve Birleşik Krallıktan sonra dünyanın dördüncü en popüler eğitim ülkesidir.

Fransa - Türkiye İlişkileri

16. yüzyıla dayanan Fransız Türk ilişkileri hem kültürel hem de ekonomik anlamda daima zengin olmuştur. Türkiye'de 400'ü aşkın Fransız şirketi mevcut ve Fransa Türkiye'nin 7. Tedarikçisi ve Türkiye Fransa'nın 11. Tedarikçisidir. 2011 yılında Türkiye'nin 5. yatırımcısı olan Fransa, Türkiye'de anahtar sektörlerde 80.000 den fazla istihdam sağlamıştır. Büyük ulusal ve uluslararası firmaların çoğu Türkiye'yi bölgesel bir üs olarak seçmiş durumda.

Dış ticaret anlamında, 2011 yılında Fransız-Türk ticareti 12,5 milyar € civarında olup, Fransa'ya ihracatımız 5.873,945 milyon €, Fransa'dan ithalatımız 6.698,84 milyon € olmuştur. 2011 yılında Türkiye Fransa'nın en çok ihracat yaptığı 11'inci (AB dışında ABD, Çin, İsviçre, Rusya, Japonya ve Cezayir'den sonra 5. ülkedir.) en çok ithalat yaptığı 16'ıncı (AB dışında Çin, ABD, Rusya, İsviçre, Japonya ve Norveç'ten sonra 7.) ülke konumundadır.

Fransa'nın Türkiye'ye ihracatında, otomobil, otomobil yan sanayi ile uçaklar ve uçak motorları, demir-çelik ürünleri ve eczacılık ürünleri belli başlı kalemleri oluşturmaktadır. Bu ürünler, Fransa'nın Türkiye'ye ihracatı içinde toplam % 33'lük bir payı ifade etmektedir.

Fransa'nın Türkiye'den ithalatında ilk sırada otomobiller ve tamamlayıcı içerikte yan sanayi ürünleri yer almaktadır. İç giyim, deri ürünleri hariç olmak üzere dış giyim, beyaz eşya ise diğer önemli ithalat kalemlerini oluşturmaktadır.

Otomobillerin ve yan sanayi ürünlerinin Fransa'nın Türkiye'den ithalatındaki payı % 39'dur. Dış giyim hariç tutulmak üzere, iç giyim, örme mamuller ve tekstil ürünleri ise yaklaşık olarak 19'luk bir paya sahiptir. Otomobil ve yedek parça sektöründe Fransa ve Türkiye arasında sanayi açıdan tamamlayıcılık söz konusudur. Uçak ve savunma sanayi ürünleri ikili ticarette önemli bir kalemi oluşturmaktadır. Yakın zamanda çeşitli sektörlerde iki ülke arası yeni stratejik anlaşmalar ve ticari yatırımlar gerçekleşmiştir.

rentacar lüks araç kiralama bmw kiralama audi kiralama